2007-12-30

22 dagen-söndag-kväll

Ännu en cambridgedag är snart avklarad. Det känns helt okej förutom lite PMS-depp just nu men visst det är ju en utmaning att klara dessa storhelger - jag tycker jag bara ser maaaat/champange överallt fast jag aktivt försöker undvika det så mycket som möjligt- Matannonser, reklam, TV-program, forum, tidningar- det ÄR mycket fokus kring mat och firande.

I lägenheten stinker det pommes frites och veg.korvar som älsklingen skall äta ikväll... hmmm suck.... ibland vore det ju skönt om han också hade gått på cambridgekuren hehe... men då skulle han väl försvinna stackarn....

Idag har det hänt en rolig grej i alla fall i viktminskningens tecken! Min vardagsklänning som jag har och använder en hel del tillsammans med svarta tights har blivit alldeles för stor, hänger som en säck nästan- så idag köpte jag en likadan fast två storlekar mindre! Det kändes lite kul mitt i all PMS-depp! :) Den -klänningen satt superdjuper! :) :)

ja....då här går det både upp och lite ned i bantningspsyket- men som tidigare konstaterat- mat löser inga problem- det är inte farligt att ha lite PMS-depp. Vad kan man göra åt det?
Bädda ned sig i alla täcken och filtar, bra böcker, tända ljus, tidningsmagasin eller ut och gå en rask långpromenad...hmmm vi får se vad det blir...
Nu skulle det vara perfekt att ha en hund- för det är lite obehagligt att gå ut på motionspromenad själv.... i detta mörker...

Igår hyrde vi en film som var helt jätteunderlig- den hette "Parfymen"- handlade om en seriemördare i 1700-talets Frankrike som var besatt av dofter- han mördade en massa unga vackra kvinnor för han ville komma på en metod att konservera deras dofter... en riktig knäppskalle- ibland undrar man ju vad de är för regissörer- nog för att vara kreativ men det där blir ju så bisarrt- verkligen försöka testa betraktarens gränser... eller nåt...!? Plus att han- mördaren - visuellt framställdes som en riktig skitgris - så han blev ju motbjudande på flera plan- fast på slutet ville ändå regissören/manusförfattaren att man skulle få sympati för skitgrisen... men för min del var det försent.... blääää säger jag för att uttrycka mig nyanserat hihi.... :)

Ingen upplyftande film direkt...
Hur som helst- hoppas att ni andra har en underbar roande Söndagskväll! :)
// Skenet

Inga kommentarer: