2007-12-11

3:e dagens kväll

Dagen har verkligen sackat sig fram; och det har inte känts nådigt emellanåt...den absolut värsta dagen i kuren hittills. Har tänkt heldumma tankar att " ja men jag börjar med kuren efter jul- då alla andra också börjar att banta...."
MEN ÖVERJAGET VINNER!!!! Jag tänker att; på mornarna är jag alltid skiiiiitglad om jag lyckats hålla i mig men PÅ KVÄLLARNA- då dyker något monster fram från garderoben som skriker och gormar och har de mest allra fyndigaste och bästa ursäkter för att få stoppa något i munnen- ja för det löser ju verkligen alla problemen som man har. ABSOLUT INTE:NOT!!!

Man kanske skulle behöva en smäll just då när man tänker så där- så man vaknar upp- hajjar till- vad fasiken sysslar du med nu då! Strunta i monstret. Monstret kan väl bara sova- helst hela livet igenom... ha ha...:)

I morgon skall det vara soligt och klar himmel- det ser jag fram emot! Jag ser fram emot att ha tappat ett antal kilo fram till jul och nyårsafton. Maten är inte det viktiga under högtider utan det är sällskapet. Så så så så så ska jag tääääääänka.....

Ett tips ändå som är tillåtet i juletider om man är sugen på lussebullar men ändå vill gå på ren kur; Jag mixxade 1 vaniljpåse med saffran och 1 dl vatten och 10 isbitar. Efteråt smakade det som om man smällt i sig lussebullsdeg.... man kan ju också göra samma sak med vaniljpåse+pepparkakskrydda (kolla att den är osockrad, vilket pepparkakskryddan oftast är)- vips så har du en underbar julkänsla och stämning.
Själv mådde jag lite illa efter att ha ätit saffran i vaniljpåsen.. jag gillar bättre att mixxa med snabbkaffe...

I morgon ser jag fram emot att vara inne i den efterlängtade KETOSEN.
Idag har det blivit 4,5 liter vatten och ca 5 dl teevatten (Chaiitee utan mjölk såklart) ;)

2 kommentarer:

hösäcken sa...

Lussebulledeg hehe, ja det vore något det! Tack för tipsen, det känns som om man behöver variera sig efter ett tag. Eller?

Du, jag såg att du kommenterat på min blogg. Och jag som bara trasslar idag lyckades nog trassla bort kommentaren. Nu har jag släppt kommentarspärren, så du får gärna komma och hälsa på igen om du vill!

skenet sa...

Hej Hösäcken!
Ja jag skrev i din blogg! :)
Ja om man e sugen på lussebullar nu vet man hur man kan göra utan att för den sakens skull -bryta den rena kuren- hehe... men visst behöver man variation... tur att det finns många olika kryddor i man kan botanisera med.
Vad roligt att du springer! jag har aldrig sprungit Göteborgsvarvet men det verkar ju vara ett härligt lopp! Sedan skrev jag även till dig att du fixar dagens fika och lunch med glans! Fast jag vet om det där med att springa o gömma sig i ngt hörn.. på mitt jobb e det mycket fika... inklusive fikabröd/tårta...