2007-12-16

8:e dagen Söndag kväll

Sambon och jag har varit inne i stan och sedan har det julpyntats i lägenheten. Vad fint det blir med lite röda dukar och ljus- vi fyndade riktigt ordentligt i olika inredningsbutiker- för en billig slant dessutom :)

Efter några timmar in och utrusande i olika butiker blev älsklingen hungrig och vi gick in på ett konditori fick där han beställde en macka och kaffe- jag beställde 2 stora glas vatten - och det helt overkliga inträffar- jag är inte ens ett dugg sugen - och tycker dessutom inte ett dugg synd om mig alls på det där kondiset. Tvärtom jag (?!?) känner mig euforiskt lycklig och levande just i nuet. - Med mina glas vatten. Kan man sluta att förvånas över sig själv egentligen ;) he he...

Senare under kvällen/em har syrrorna varit här och dom har druckit tee och fått smörgåsar - jag har suttit med mitt varma vatten och varit fortsatt lycklig som en tjuren Ferdinand.

Om kuren kommer att fortsätta såhär lätt som det har gjort nu kommer jag att bli en "omvänd" själ :) ;) Jag är lycklig redan -fast jag inte ens har tappat så mycket vikt- ni kan ju tänka er hur "galen av lycka" jag kommer vara när det också är uppnått- ha ha...

Roligt att se att det är fler som verkar läsa min bantningsblogg och allt vad den(jag) nu tjatar om! Trodde aldrig att mitt tjat kunde vara underhållande för andra.. ;) Ni är för härliga! :)

Hmmmm jag är ju väldigt "ärlig" i denna blogg om mig själv och mitt psyke- att sätta ord på sina tankar kanske hjälper mig att se mig själv och mitt handlande/mina beslut i ett annat ljus. Att sedan få respons/feedback/inlägg av andra människor - många ggr i en liknande situation- gör och ger en oerhörd stimulans. En stimuland i form av en slags levande interaktiv dagbok...!? ;)

Kram på er alla kämpar och hoppas ni har en fin Söndagskväll!

1 kommentar:

hösäcken sa...

Kram tillbaka, låter som om du haft en mysig dag!