2007-12-17

9:e dagen Måndag

God morgon!

Om precis en vecka är det julafton och om två veckor är det nyår. Det är bland de mörkaste dagarna på året och bland de roligaste med allt som skall (om man vill) fixxas innan storhelgerna.

Själv ser min julafton ut följande; åker till min pappa och hjälper honom att fixa till mat/dukning etc innan gästerna kommer vid 15.00-tiden. De skall ha världens party där -barnfritt . Stannar kvar och umgås till ca 16.30 - då åker jag hem till mig. Svänger snabbt förbi svärföräldrarna och lämnar presenter.

Min lillasyster kommer hem till oss och tar det lugnt med mig+sambon på kvällen- ser på TV och umgås. Hon skall upp tidigt dagen efter och jobba- så hon vill inte heller gå på julpartyt.
De senaste åren kan mer liknas som en fest under julen snarare än lugn timid julstämning. Jag känner att jag vill ta det lugnt och gå på ren kur. Jag orkar inte med högljudd stämning och partyparty om man säger så. Det här projektet skall jag ro iland. Känns helt ärligt som om jag INTE missar något heller. Ska försöka ta mina påsar vid samma tidpunkter som jag brukar, dvs 12.00, 16.00 och 20.00.

I morgon kommer min mamma upp till stan för ett sällsynt besök då hon bor 50 mil bort. Vi skall gå på julmarknad och vad som hon nu önskar - när hon är i storstaden. Ska bli roligt att träffas. Även hon vet att jag går på kur så det är inga problem.
Oj nu ser jag att det är hög tid att ta tag i dagens bestyr!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gummsan min!

Jag ska också hålla mina måltider: 7-8 tiden, 13 tiden och 18 tiden....Det fixar Vi!

Kram Tina

skenet sa...

Ja - dagen gick fint--för din del också såg jag! BRA! Ett steg är vi närmare målet!
Hejja hejja!!!
Kram Skenet