2008-08-19

Igång! : )

Japp då var man igång igen då på kuren - skönt att den första dagen är över (den här omgången) - den tycker jag nästan är värst! Men men... det är ju lite berg o dal-bana i psyket den största delen av tiden de första dagarna som man kör rent... men det enda viktiga som man skall komma ihåg är att "bara klara utav den här dagen"

Jag har gjort upp med mitt charmtroll denna morgon - och det spelar alltså ingen roll om man inte känner för att "köra dieten" eller om man nu tycker att tillvaron blir träig o trist - det är redan bestämt. Känslotillstånd kan ju oftast "spela en ett spratt" - plötsligt har man glömt bort sitt fokus och den primära intention som man haft när man bestämt sig för att kura...

Men... känslorna är ju dock bara en känsla... och känslor kan ju vara så flyktiga! :)

När det river sosm mest i själ och mage; tänk så här då;

"Det är nu som det tar - på kroppens energireserver - det är därför det bränns lite extra i själ/psyke - så klart kroppen gör motstånd"- Så med andra ord är det alltå ett gott tecken när det bränner till i kroppen

Igår kväll fick jag en jäkla huvudvärk - men så är det väl antagligen pga av sockerabstinens - ja för det har ju blivit lite socker i form av alkoholhaltiga drycker... men nu sopas det rent härinne för hela slanten! :) ;) :)

/ Ja jag vet att jag låter superklämkäck - men man mååååste ju peppa sig själv- tidigare erfarenhet har ju varit att tillslut har man fått upp farten o andan av sig själv- o då går det liksom av "bara farten"....

Kram skenet - lycka till med dagen! Det är NU det gäller!!!!

7 kommentarer:

J sa...

Bra att du ger ditt carmtroll vad det tål!! På´t bara! Du låter inte alls för klämkäck, utan bara peppande.
Go Skenet, go!
Kram
J

Anonym sa...

Lycka till! Är själv inne på dag 10 och man får använda alla metoder man kan för att hålla sig till kuren. Allt är tillåtet.... :D

BQ sa...

Hej gumman.

Jag känner igen det där, som sagt cmtrarna lägger ut snabbt och man känner sig så himla obekväm, känner du också det? Jag känner mig äcklig och går och drar och har mig i kläderna hela tiden men nu börjar jag minska tillbaks där jag var men jag är inte där än, började i måndags och har kört hela veckan och det går super.

Jag hejar på dig

Kram
Bq

skimmer sa...

jag ärpå dag 14 , ren kur och känne rmej peppad avdig.

Anonym sa...

Hur går det för dig? Jag går in för att läsa din blogg varje dag men nu har du inte skrivit ngt på flera dagar. Gick det bra med omstarten?

skenet sa...

Hej alla tjejerna!

Vilket supporterteam jag har härinne! Wow säger jag bara! Tack tjejer!!! Det här är det som behövs för att man skall komma igång igen - man liksom bara schwichas igång av eran tankekraft och härliga anda + pepp och lyckoänskningar!!!

Så tack!!!
J; ja jag siktar på att nita monstret varje dag - men han böjrar bli lite mattare nu igen efter flera dagars fighter ;) :)

Anna; oj du har kört i 10 dagar - superbra! Ja men jag är också på G nu igen - efter en tröööög start - och ja jag vet jag var ju borta där några dagar - på landet - och där finns ingen dator - ville fly staden och alla frestelser för några dagar... men nu är jag här igen och looovar att uppdatera bloggen o kurandet lite bättre :)
har du någon hemsida där du bloggar etc?

BQ; ja visst är det hemskt hur cm vill gärna komma tillbaka o lägga sig som bommul runt kroppen igen - och för att inte tala om de gamla tankemönstren - men det är starkt av oss att kämpa emot - för det här vi har uppnått- det släpper vi inte i första taget - eller huuur! ;) :) :)
jag blir inspirerad av dina inlägg i bloggen - kämpa på nu också tjejen - de där blickarna från nyfikna anhöriga känner jag igen minsann... men i slutändan handlar det här egentligen bara om en själv- det absolut allra viktigaste är att man själv - gillar den man är! :)

Stor kram till gyllende CK-teamet!! Nu kämpar vi på - framåt bland höstlöven - mot målet!!

//
Skenet

skenet sa...

Oj jag glömde en i gyllede temaet! ;) :)

Skimmer; härligt marathontjejen! Dag 14 - inte illa - oj vad ni alla inspirerar - nu ska inte jag vara sämre - mot målet - suuperhärligt kämpat!!! har du sett att "team stockholm marathon" kör igång sin träning inför marathon i slutet av oktober - skall du träna själv inför loppet eller kör du med någon förening/klubb?
kram skenet