2008-10-21

8 dagar kvar - tisdag! regn blås och löpning

Ser ut genom fönstret- regn och blåst- höstrusk som bara den.. men hindrar det mig!? NEJ det gör det inte ;) :) NU skall jag strax ge mig ut och det gäller att tänka positivt;

* en helt underbar känsla att komma ut i friska luften -
* man blir glad att se alla barn/hundar och pensionärer som matar fåglarna
*Man möter andra joggare som också inspirerar när de flyger fram i luftsprånget
* man får så fin hy och det är cellförnyande =föryngrande att springa - rynkorna minskar faktiskt! Ta ett foto innan och eftere passet så ser man att det stämmer! ;) :)
* man får upp en effektivare förbränning i kroppen
* man blir uppåt o glad i sinnet
* man lyssnar på bra musik och känner hur man lever!
*brösten blir mindre och man känner sig smidigare - hela kroppen drar liksom ihop sig - tightar till sig - helkroppsgördeleffekt...
*Lite regn kan kännas skönt och avsvalkande
* Medvind är roligt- motvind är en extra utmaning!
* Man blir harmonisk!

Nej nu kan jag inte vänta längre - nu ger jag mig ut! ;) :) :)

Stor kram och Hepp!!! Skenet

7 kommentarer:

Helena sa...

Du är så himla duktig Skenet som är ute och springer oavsett väderförhållanden, då är man motiverad:) Kuren verkar gå bra för dig, nu har du inte många dagar kvar. Kämpa på! Kram

Anonym sa...

Dagarna minskar, så också Skenet:)
Ja visst är det många fördelar med att ge sig ut trots regn och rusk. Känner samma sak fast jag inte springer, utan går i rask takt. Här på holmen är det också skitväder, men jag tänker i alla fall ta min och hundarnas kvällsrunda på en timme ungefär. Det är så otroligt skönt efteråt sen och jag riktigt känner hur förbränningen är i gång i kroppen och sätter fart:)
Kram Tina

skimmer sa...

Hej Alla. skenet vårinspiration- får jag fråga, en joggarvänoch nybörjare. springer du varje dag? hur har du lagt upp din träning?

Jag äter nu lite varierat med shakesen och det går bra men lite känner jag mig som innan kurens 8v. Undrar om jag kommer gå ner nåt mer osv. hur fortätter man?
lena skimmer

skimmer sa...

skimmer här igen. ser vad du skrivit om hösten. Inte bryr vi oss om mörker och väta!!
jag har nu reflex väst och reflexkeps... joserru! så folk ser mig.
och bra musik som dånar och pumpar..
Min plan är att springa hela vintern!!

skenet sa...

Hej HElena-kickan!!!
Ja men det är ju sååååå roligt att springa och effekterna utav det är så härliga - så det går inte att stå emot! OFta längtar jag till nästa tur - finns det fler tillfällen när man känner sig så levande o lycklig!?;)

nu kämpar vi vidare så är vi snart i mål - eller hur gumman - stor varm kram o massa kraft

skenet sa...

hej Idolen!!
Ja visst får konditionsträningen en att må så bra!-låter härligt med dina långa promenader- underbart kämpat!! DU kommer att lyckas denna gång! Hejja hejja jag följer din blogg o skickar kraft till dig - superduktig o inspirerande!!
STor kram o ha en fin dag!!!

skenet sa...

Hej Skimmret!!Skimmer!! :)
Vad glad jag blev av din gulliga kommentar!!! DU är ju jätteduktig som joggar och ligger i - det kommer att ge resultat!Var så säker! fortsätt bara som du gör för det låter ju hur bra som helst!!!
Jag tror man alltid skall lyssna på sin kropp - göra det så enkelt som möjligt- jag springer i perioder mer och i perioder lite mindre - men jag mår som bäst när jag springer nästan varje dag - en liten eller längre tur...benen får bestämma efter hur slitna de känner sig. :) Men så är jag ju en "orolig själ" - eller har DAMP - hehehe... ;) :)

Tycker du är jätteduktig o inspirerande som ligger i !! kombinerad kur kommer jag också köra från och med November! kämpa på Skimmer - you go girl - and you will win!!:):):) hejja!!!!
///stor kram, kraft och pepp - visst ger vi oss ALDRIG!!! ;) :);):):)

..... " -neeeeeej!!! vi ger järnet"

- BRA så ska det låta!! ;) :)