2008-10-20

Måndag - 9 dagar kvar! :) :)

Mår fortfarande bra och känner mig pigg/vital - full av kraft energi! Fattar ingenting!?! Ska/borde man inte vara trött/sliten? Det enda jag känner utav är att jag fryser lite... ja 16 km till på dessa 26 km - och man skulle klara utav ett marathon - så det är absolut inte omöjligt tror jag att köra på ren kur och klara utav ett marathon. Jag sprang alla 26 km utan att dricka det minsta lilla - inget vatten/kaffe/the/annan dryck.

Det här känns bra för självkäslan vill jag lova + att det visar hur BRA CK är! Så man skall med andra ord inte vara orolig om man blir lite yrslig/får huvudvärk eller blir matt om man går på kuren - det beror nog på vätskebrist. Observera att jag inte är ngn "undermänniska" - om man vill/tar det lugnt och ett steg i taget - så når man till slut sina mål...
I natt sov jag 9 h och det kändes så skönt att kroppen kunde varva ned och inte befinna sig i ett uppstressat tillstånd.

Jag är galet motiverad till marathon 2009! Jag skall nog våga mig på 3 1/2 h gruppens träningsprogram - första veckan skall man klara 8 km på 42-45 min (lätt distanslöpning) sedan ett lite hårdare pass då man skall klara av 8 km på 40-42 min och sedan distanspasset 10 km på 53-58 min(lätt distanslöpning). Detta träningsprogram börjar den 3 dec och då är det totalt 26 träningsveckor man har framför sig- tempot kommer sakta att ökas och det med hjälp av kvalitétsträning(kortare och snabbare pass) för att få upp styrka och flås) Nu tror jag kanske att 3 1/2 h är jäkla kämpigt och hårt men men huvudsaken är att jag slår mitt gamla rekord (4.06) :) :) :)

Ååå vad har ni andra för planer/drömmar för framtiden?

Fy tusan vad kallt det är här hemma - en varm dusch skulle inte sitta helt fel...

Hoppas ni har det bra och tusen tack för ert superdjuperbra peppande och hejjande - jag blir verkligen såååå glad och tacksam - + ännu gladare om det inspirerar ngn till att våga sig på joggingens underbara värld! Ni är ju helt enkelt bara bäst o jag är så glad för ert stöd och jag stöttar er o sänder kraft tillbaka!!!
Kraftkramar och glädje från Skenet ( vi kan ALLT - vi VILL!!)

6 kommentarer:

Anonym sa...

den är knappt så jag vågar säga det, för då är det säkert inte sant, men det finns en chans att jag går i MÅÅÅL imorgon. Exakt 13 veckor på ren kur då. Läste mig till i hålla vikten programmets broschyr att man skall börja med en drink på morgonen och sedan äta två mål mat.
Var det så trappa upp också??

KRAM, runningbuddy :D

skenet sa...

ÅÅÅÅ herregud! STORT GRATTIS GUMMAN!!! vilken kämpe du är!!! Wow lova mig att ta ett glas bubbel eller ett glas bubbel-vatten! Vilket jobb du har gjort och vilken resa! Varje dag är en liten, lite kamp närmare målet- och plötsligt SLÅR det bara till och så är man där vid MÅLET!!!! Njut nu av varje stund och gläds åt att du nått ditt mål- det här kan du omsätta till allt annat i livet som du vill uppnå! Stor KRAM och stort VARMT grattis Gumman! Var STOLT och bär HUVUDET HÖGT!!!
Tjusiga DU!!!
STORA grattiskramar Skenet
I`ll se you in the front! :) :) :)

skenet sa...

Jo - jag startade med två drinkar och ett mål mat- var väldigt försiktig i början med tanke på magen- 100-150 g protein(fisk/kyckling/kött/tofu etc) + kolhydratsfria grönsaker (vilket brukar vara gröna bladgrönsaker) - var inte rädd om det ger påslag på vågen/måtten- det är bara lite vatten- det kommer att stabilisera sig- om du bara håller dig till det planen beskriver kommer det inte vara några probelm- jag t o m fortsatte att minska i måtten - då jag sprang en del - liskom du också gör - så det e bara o LEEEE stort alla kategorier lilla älvan!!!
STort grattis ännu en gång!!
SKenet

Anonym sa...

MÅÅÅL!!!!!
48,0 visade vågen imorse. Visst tänkte man , äsch jag tar två kilo till, men NEJ! inga sånna dumma tankar här.
MEN!
jag vågar inte ta två mål mat idag, jag känner att magen kommer göra revolt. Kan man inte gå på blandad kur i en en vecka och nästa tisdag börja äta två gånger om dagen?
är ju förstås "skraj för de där extra två kilona som kommer nu" även om fettprocenten i kroppen inte kommer att förändras.

Tack för dina stärkande ord vännen - fasen va tacksamt det är att ha någon som du att förlita sig på <3
Kram Fine

skenet sa...

Din plan låter superbra! FÖrstår oron med magen - 1 mål mat o sen 2 drinkar tror jag är perfekt! :)

Det kanske är lätt att själv bli "blind" och inte se hur liten man har blivit (eftersom CK är såååå effektivt) men 48 kilo låter ju som en fjädervikt - men det är minsann svårt att hänga med i svängarna! ;) :) ;) Vad roligt det måste vara att springa nu - oerhört inspirereande att du nått ditt mål lilla Fine!! All heder åt dig och njuuut av långa härliga o lätta löprundor nu inför ditt lopp du skall springa!!! Stor kram till dig o ännu en gång GRATTIS!!!!!Jag är imponerad av din beslutsamhet och järnvilja!!!

Anonym sa...

ÅH! vilken lättnad att du också tyckte det var en bra plan!
Det blev att fira att jag fick äta med "Havets wallenbergare med smörslungad sparris och hummerskum" WOW! jag kände för att börja gråta, så gott det var! Men! hjälpa va man va på sin vakt! "är jag mätt nu?" nej en tugga till blir nog för mycket"

På kvällen blev det en drink till samt lite nötter, kanske inte så bra men jag tror jag varit ekorre i mitt förra liv - ääälskar nötter :)
Har planerat att börja äta enligt LCHF, som Tina också har pratat om i sin blogg har jag sett.

Skall opereras den 24e november, med tre månaders konvalens innan jag får börja springa igen, så snabbt ut i spåret och jobba upp grundkondis nu på momangen, sen en månad innan tokyo göra så gott jag kan. Det är väl kanske mer själva upplevelsen att springa på Tokyos gator som kommer vara den mest peppande faktorn, adrenalinet i blodet tar nog bort blodsmaken i munnen :P

48 innebär ett bmi på exakt 20,0, till min dvärgväxt på 155 cm. :D

STOR KRAM OCH TACK FÖR DE VÄRMANDE ORDEN!!