2008-10-19

Söndag - 10 dagar kvar!!

Jippie nu kan man börja räkna på fingrarna-antalet renkurdagar...! :) Lite trött o seg idag eftersom jag fick ett ryck o gjorde ngt "stort" för att vara mig idag :)

Har sprungit 26 km och gått på ren kur! :) Jag har en påse kvar ikväll och det känns såååå himla bra! I am a strong woman! Så är känslan i kroppen! Jag kan ju bara säga att jag riktigt läääängtar tills nästa marahton - då skall jag brassa på allt vad jag kan... :)


När jag kom hem efter långpasset var jag dock inte så tuff - så direkt efter en varm dusch tog jag på mig fleccemyskläder och la mig under täcket och sov mellan 13-16 - sedan vaknade jag och mådde hur bra som helst igen - mystiskt!?! Ja det e bara tacka och ta emot :)

Nu blir det dock att kolla på en film som vi har hyrt - en thriller med George Clooney... eller hur han nu stavar sitt filmstjärnenamn...
Hoppas ni har det bra och man klarar utav mkt mer än vad man tror - så vågra sätt fram målen! :)

Kankse skall man våga träna efter 3.30 gruppens schema eller 3.45 h gruppen... hmmmm man måste ju "våga" spänga nya gränser ngn gång o ha lite "självförtroende"...

6 kommentarer:

J sa...

Hej vännen!
Jag har inte varit i närheten av datorn på ett tag eftersom jag har känt mig stressad, ledsen och värdelös. När jag nu slog på datorn så gick jag direkt in på din blogg (förstås!:))och blev genast inspirerad och IMPONERAD! Oj, vad duktig du är! Springer och kurar som ingen annan! Dina ord gör att jag känner kämparandan återvända så sakta... Tack för att du fortsätter att dela med dig av dina vedermödor.
Kram/J

Helena sa...

Du är inte klok Madicken, det har du aldrig varit :=D

Ja vad ska man säga, du är en superwomen:) Lova bara att du lyssnar på kroppen och inte utsätter den för hårt. Om du börjar träna inför SM nu så tycker jag absolut att du ska satsa på en snabbare tid. Det kan inte bli fel iaf:)

Kämpa på vännen!

Kram

Anonym sa...

Säjer som ovanstående: Du är inte klok;)
Men kör på så länge du klarar det och det vet jag att du gör.
Jag cyklade ju 14 km en dag nu när jag kurar, gått en promenad på 8 km som mest och i går var jag fyra timmar i skogen + 1 timmes promenad på kvällen...
Så det är lite fantasktiskt vad man kan åstadkomma när man går på fen kur:)
Kram Tina

skenet sa...

Hej J!
Å vad jag har saknat dig o ditt bloggande när du varit borta en stund här i data världen - MEN ibland blir man gruvligt trött på att blogga och skriva - ibland har ju jag också tagit blogguppehåll - det är nog bara sunt - ibland blir jag sååå trött på mig själv o mitt tjat o gnat - men efter en paus - ja då är man på det igen!

Intressant det här när man slutar att kura - hur helt plötsligt en helt annan kamp - av en helt annan karaktär "tornar upp sig" - jag har ju också under resans gång haft mina "ups and downs" - kan det bero på att det är en "ny sorts" kamp man skall lära sig att hantera och värja sig inför nya demon/spöken!?! ;) :) ;)

Hur som helst- jättekul att höra från Fröken J igen och härligt att du är på stort GGGGGG igen med fullt ös o "fighting -spirit" !!! :) :)
Jag nu får vi hålla ihop vi kurare när det börjar vankas mot jul och andra högtiden då matföråden och frestelserna hopar sig... ;) :) ;)
Stor kram och härligt me

skenet sa...

Tjena Helenakickan!!
Ja men jag tar det lugnt - det vet du väl! :) Ja det bara flöt på och vips/hux/flux så var man nästan genom hela långrundan - ja så kan det gå när man bara lyssnar på sin favoritmusik och bara "flyter med i musiken/rytmen"... det var så härligt när jag sprang genom parkerna med Vivaldimusiken och Lundell-låtarna ... finns det någon gång som man känner sig så levande och HÄR O NU - som när man springer!? Helt galet starkt -det bara fyller ens medvetande och det är såååå härligt och sååå roligt- som när man var en liten unge och lekte i sandlådan eller badade i vattnet så man tillslut var helt blå om läpparna - men hem det ville man INTE gå -- ha ha minns du när vi var små och var som små sjölejjon om somrarna vid badet - ja det är en liknande känsla - när man springer - så lekfullt och så roligt -en utmaning o uppdrag som det gäller att genomföra o så coooolt att man klarar av att förflytta sig sååå långa sträckor - brukar jag tänka på när man åker bil o ser vägskyltar... Sthlm 42 km... ( då är det ett litet leende på läpparna...) :)

Tack för dina söta ord och du är ju själv en galenpanna som klarar utav att träna mkt långa gympass... ;) :) ;) Tänk vad kul när vi springer tillsammans sen!! Jippie!!

Stor kram o pepp!!! Skenet

skenet sa...

Tjena Idol-Tina!!
Ja men du hör ju hur bra och galen är inte Idolen själv då!?! ;) :) :) ;) :) Cyklar urlånga sträckor, springer med glada hundar ute på hinderbanor/i skogen/långa promenader/ligger på spikmattor/tränar mindfullness/ - du hade nog varit en favorit hos hälsogurun! :) - det är därför du är IDOLEN!!

Härligt att kuren fortsätter att gå bra och du skall se att det snart kommer att ge sig - det tar säkert lite tid för kroppen att omställa sig med nya medicinerna - men kom ihåg att du är bäst och du fixxar ju ALLT- så envis som du är gumman!
///Massa pepp o kramar !

Skenet