2008-10-02

God morgon torsdag! : )

God morgon tjejer(och kankse ngn kille?)! :)

Många saker går som i rutiner - tex (torette-)granngubben i våningen under börjar rabbla sina mantran vid 4-tiden på morgonen - tänk er en mycket mörk röst som typ talar i tungor (jag har ingen aning om vad han sysslar med - kanske besvärjelser eller mantran!? ... eller pratar han i telefonen på ett annat "svajjigt språk"!?)

Sedan blir han tyst fram till 5.30 då hans radio går igång och sedan 6.14-6.17 (ca) då är det dags för smällarna i dörren - lås upp-lås igen- lås upp-lås igen, lås upp lås... Ibörjan retade jag mig som fan på denna specielle granne - men nu har det knäppt nog (när jag e på bra humör skall tilläggas.. he he) blvit som en "trygghet"- han finns därnere o skrotar med sina säkert jättehemliga & viktiga "uppdrag"! ;) :)

Ja, igår fick jag lite besked hur det går på jobbfronten- ett brev kom hemskickat där det stod att de tackade för ansökan- nu hade de fått 220 svar (på en assistent -tjänst) och skulle gå igenom ansökningshandlingarna - och lovade höra av sig om det blir aktuellt för vidare intervjuv... Jipppie hoppas!!! :)Ett annat jobb som jag sökt på en skola - expiditionsarbete - var tillsatt av annan sökande...

Hemskt vilken konkurens det är på arbetsmarknaden! De (bild-)lärartjänster jag sökt till har haft mellan 55-70 ansökningar (jag brukar ringa o fråga - eller fråga de ggr jag blivit kallad på intervjuv) - men jag hoppas på tjänsten på måndag :)

Hoppas att det blir en bra dag idag - syrran o jag kanske skall träffas för att klippa håret (topparna) på varandra...

Ikväll är det säsongstart på Anna Skipper (hollistisk hälsocoach) och hennes hälsoprogramsserie - och det tycker ju jag är lite kul... :) Jag förstår inte kritiken som en del personer verkar ha mot henne och hennes dietprogram - de tycker att hon ser gammal ut - det tycker verkligen inte jag! Jag tycker Anna Skipper ser hur fräsch och sund ut som helt och det liskom strålar om hennes hy av lyster och fräschör...

Ha en fin dag - själv skall jag försöka komma ut på en promenad - men måste ju hur väderprognosen ser ut - spöregn är ju inte en favorit...

Kram skenet

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag kan förstå kritiken då jag är utbildad hudterapeut och har jobbat med personer väl insatta i mediaeliten i Sverige. Anna Skipper är inte den ängel hon vill att medverkanden skall vara, =) thats for sure! :) både en cancerpinne hit och titta djupt i glaset dit...
Förövrigt tycker jag att hon tar varje chans hon får att ha en ganska osmaklig urringning..
Nej, då gillar jag Blossoms peppningsteknik och utstrålning bättre.

Sitter i samma båt som du angående jobb, håller tummarna för oss båda! :D

Anonym sa...

Jag förstår HELT KLART kritiken mot "The Skippers". Dem (Anna och hennes man) lever på att saluföra metoder inom livscoachning som de inte har belägg för. Att Anna skulle se sund ut är något jag ifrågasätter starkt. Tänk på att Anna inte är mer än just 40 år fyllda . Hon ser ut som minst 50-55 med den hyn och det förstörda håret. Att hon sedan precis som Fine säger alltid envisas med att visa sina bröst för jämnan säger allt om hennes desperata inställning till TV-världen. Nej, om ett progam kom där Anna själv gick under lupögat så skulle jag titta på det, men "Du är vad du äter- skippar jag helt pga just Anna SKIPPER. Hennes namn är så talande...
P.s Det är lustigt att hon alltid kritiserar dem som röker när man jämnt ser henne stå med en cigg i munnen på stan. Självklart försöker hon dölja det, utan framgång..Samma gäller drickandet. Fine, jag håller med dig till 100%

skenet sa...

Hej anonym+Fine!
Jasså - så hon är egentligen värsta party-donnan som både röker o dricker...hon kanske är en måndag-fredag hälsomänniska ;) :)

Ja nu har jag ju inte sett henne i verkligheten- eller på nära håll - och på håll tycker jag hon ser så söt och fräsch ut - i tv-rutan - men nu får jag allt ta och kolla efter ikväll... :)

Däremot tyckte jag att de matlagningskurser hon har nere i Turkiet -är dyyyra 7 dagar- varav fem dagar är matlagningskurser skulle gå på 16 000 spänn -ngnting...

Vi kankse skulle börja med CK-resor istället - dom skulle vara mkt billigare ;) :) en sista minuten +465 kr (ca) för en veckas CK- hälsoresa till värmen :)

Vem skulle hänga med på ngt sådant!?! :)