2008-06-04

Nya målsättningar

Det har känts lite "tomt" - de senaste dagarna. Nu är det över. Då gäller det att sätta upp nya mål som man vill fullfölja -

Har inspirerat en vän som också vill börja med långdistanslöpning med sikte mot marathon - hon flyttar i dagarna till Dubai och skall träna inför Dubai marathon som sker runt den 25 jan-09- kankse borde man hänga på!? :)
Vi var inne i stan och hon köpte på sig litteratur om långdistanslöpning och jag har gett henne massa hemsidor och info. om löpning som hon kan hitta på webben -


Ett marathon som jag skulle vilja springa är Venice Marathon - den 24 oktober -08- kanske är något som man skall gå in för? Såg en broschyr om loppet på marathonmässan - vilket stället - man springer vid Rialto-bron bland annat...

Team Stockholm marathon kommer att träna på tisdagskvällar under hela sommaren, de kommer ha träningen inriktad på kvalitétspass - dvs intervaller/fartlek/snabbdistans etc. Funderar på att kankse anmäla mig. :) Sedan finns det ju Sthlm halvmarathon som sker i september - Har sprungit det en gång tidigare på 1h 58 min - kankse borde satsa på att slå det och försöka träna upp min snabbhet på kortare distanser?

Maten; jag kommer att forstätta köra på min GI- mat eller lågkolhydratsmat - tycker det fungerar fint - dessutom brukar jag byta ut en mål då och då mot cambridgepulver - tex frukost - då jag inte är så förtjust i omletter o salt mat om mornarna.
Eftersom jag tog ut mig så pass (fysiskt) under marathon - har jag blivit sjuk - några konstiga blåsor i halsen/halsmandlarna, ont i huvudet och blöder näsblod, täppt i näsan... Inte så roligt alls mitt i högsommarvärmen - hoppas det går över av sig själv- annars får jag gå till doktorn om någon vecka - känns som sandpapper i halsen...

Hur vet jag då om jag håller vikten om jag nu inte väger mig?
- Varje eller varannan morgon/dag - prövar jag mina "check -jeans" - för att kolla att de inte sitter tightare - tvärtom tycker jag att de blivit större -
Fick en liten "chock" häromdagen när jag var inne i stan och upptäckte att jag kunde ha bh:ar i stl 70-75 A (!?) och extrasmall i kläder - tröjor och klänningar - men jag ser inte läskig ut (alltså jag ser inte benig ut eller ser inga antydningar till revben etc.) - tror bara att under allt denna övervikt jag dragits med under alla massa år - har jag varit rätt späd därunder - tidigare har jag uppfattat mig så "kraftigt byggd" - herregud, jag hade ju för tusan F-kupa i bh-storlek när jag var som störst... men löpningen har nog gjort att kroppen omformat sig -
Ja, det är nog ganska vanligt att man inte "hänger med" - just ang. det här hur man ser ut/hur stor/liten som man är - när jag skulle springa marathon fick jag nog bland de kommentarer som förvånat mig allra mest -
En funktionär stod utanför marathonområdet - och jag gick fram och frågade efter omklädningsrummen för damerna - hon tittade på mig och frågade om jag (!??) var elit - (de byter om på stadion) eller "vanlig" -
Herregud, jag är ju en vanlig =dödlig - men jag blev så chockad av att hon ens behövde fråga - hur om helst tog jag det som en komlimang - :)

Fortfarande är jag inte nyfiken på vad jag kan väga, jag är nöjd som det är nu - fast helst av allt vill jag bli lite snabbare - på att springa - det kankse är nästa mål - ;)

Nej nu går jag ut i solen och sitter på balkongen med en cola light och en massa is...MMmm! Lite senare blir det en vaniljshake mixxat med en massa is - så det blir som glass.... härligt!

Kram skenet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har plöjt igenom din CK resa nu. Massa inspiration har jag fått, det tackar jag för.

Har själv börjat med ren kur den 2 juni och jag är peppad till tusen och har redan tappat en 5-7kg.

Skulle vara kul att få se före och efter bilder...

skenet sa...

Hej Fia!
Tack, vad roligt att du följt min resa - ja herregud- det trodde jag inte när jag började -
Jag ville ju verkligen - men - vågade inte riktigt tro på min egen förmåga då där i december - men sedan har tiden rullat på och det har ju verkligen blivit resultat som jag inte ens vågade tro skulle kunna ske...
ja... jag kankse vågar publicera några bilder här...
Kul om det kan ispirera andra att bara köra på och följa sina drömmar!
Kul att du kör på CK! Vad har du för adress till din blogg!? Vore jättekul att läsa och följa!
Ta "bara" en dag i taget - så kommer det att gå galant!! :)
// Skenet